Saturday 27 April 2013

Talk to Papa Joe: Itom nga sekreto

DEAR Papa Joe,
Tawga ko sa ngalan nga Ban Ban, 20, taga habagatang bahin ning dakbayan. Nagtungha ko sa usa ka unibersidad. Graduating na ko. Daghan na kaayo ko og nadunggan nga susama sa akong sitwasyon apan puno kini sa intriga.
Dili suod among pamilya sulod sa balay, maora og mga tawo-tawo ang among relasyon, labi na ang akong inahan diri kanako. Wala man gud koy amahan. Init ang dugo sa akong mama nako pero pinangga ko sa akong apuhan nga karon 60 anyos na kapin. Pinaangkan ang akong mama ug matag pangu­tana nako sa iyaha kabahin sa akong papa, masuko siya ug moingon nga nalumos sa sabaw.
Wala ko magdako sa amo kay naa ko nagpuyo sa akong auntie diri sa Sugbo. Dili ko kadugay sa amo kay palargahon dayon ko og balik sa akong mama ug mga apuhan kay matag uli nako sa amo, maora ba og ang tanang tawo motutuk nako.
Hangtod nga usa ka adlaw niana last year, niuli ko. Pagkanaug pa nako sa tricycle, maorag nanglibak ang mga tawo nako. Pero wala sila kabantay na nadungog nako sila dihang nalipat sila ug naa ko sa ilang likod. Didto nadunggan nako ang makapanglimbawot nga tsismis nga matod pa nga ang ako diay nga amahan kay ang ako rang lolo. Sa kahubog na-rape niya ang akong mama.
Karon naglibog ko kon unsay akong buhaton. Gusto nako silang kasilagan apan gusto kong maluoy sa akong mama. Pero nasilag sad ko niya kay ngano nga trataron ko niyag ingon ani nga wa man koy labot sa nahiabo. Palihug tambagi ko.
BAN BAN
Ban Ban,
Wheeew! Di kaya sa akong powers ni ang imong problem. Kinahanglan nga modangop ka sa Labawng Makagagahum para giyahan ka sa imong problema. Pero kon ako lang ang imong pasultihon, mas maayo nga ingnon nimo si Mama nimo sa imong nadunggan kay basin mao ra nay makapagawas niya sa bati niyang trinataran nimo ug makasabot na ka ngano.
Lain sad ana, since naa ra diay puyo ang imong mama sa imong mga apuhan, siguro napasaylo na nila ang usag usa apan di maayo ilang tinagdan kay naa silay gitaguan nga itom nga sekreto. Unyag kahuman nimo og komprotase nila, pwede na ka mopalayo pagbalik para makalayo ka sa intriga nga makadaot ra nimo. Kon mahimo, aghaton nimo si Mama nimo nga mopalayo sad. Ana lang ug daghang salamat sa lahi nimong tampo.
PAPA JOE

No comments:

Post a Comment