Saturday 27 April 2013

Talk to Papa Joe: Sayop nga lakang

DEAR Papa Joe,
Ako si Junerlio, taga Talisay, 25 ang edad, usa ka security guard. Ang akong suliran mahitungod sa among relasyon sa akong land lady nga 30 na kapin ang edad ug minyo pero ang bana naa sa Saudi.
Maayo kaayo ni og tinagdan namo kining bayhana pero wala ko magdahom nga mosangko sa usa ka relasyon. Nagsugod ni dihang iya kong gibilin sa ilang balay nga tupad ra sad sa boarding house kay mangompra siya kay nibiya man ang iyang katabang kay niuban sad sa uyab. Kay wa man ko’y duty atong panahuna, nisugot ko. Pag-uli niya gikan sa merkado, nakit-an nako siya nga gipaningot sa pagbitbit sa iyang tinda dayon nihangyo siya nga maligo sa. Sa paggawas niya tapis ang tualya, nilingkod siya atubangan nako ug nakig-istorya.
Ambot ba basta naay niulbo namong duha ug nahitabo gyud ang init nga pakighilawas ug nasundan ug nasundan kadto hangtod nga niabot ang higayon nga nabuntis siya. Diri na nagsugod ang kalbaryo namong duha. Maluoy na ko niya kay siya na ang sumsuman sa mga tawo sa boarding house ug sa mga silingan. Bisan wala pa sila makahibawo nga ako ang amahan, klaro kaayo nga ako ang padungog dungugon. Okay ra na ingon ana unta pero nisamot ang problema ron kay taliabot na ang iyang bana sunod buwan ug talianak na sad siya mga duha pa ka buwan gikan karon.
Unsaon man nako ni? May mahimo pa ba ko kay kon ako ang pabut-on, mag-uban na lang mi sa babaye dala ang iyang usa ka anak. Palihug tambagi ko.
JUNERLIO
Junerlio,
Dili sayon ang imong problema. Lisod na solusyunan. Uwahi na ang pagbasol. Mao na na ang resulta sa butang nga gibuhat nga wala hunahunaa. Ang plano nimo nga makigpuyo sa babaye solusyon sad para malikay ang babaye sa iyang bana. Apan andam na ba ka? Naa ba kay saktong ikabuhi nila nga naanad baya na nga maayo ang kahimtang.
Daghan ang pwede mahitabo ana. Pwede mo mapreso. Pwede sad ka ipapatay sa bana.
Depende na sa dagan sa utok sa iyang bana. Kon kaya nimo, mas maayo nga motug-an sa ang babaye sa bana niya para klaro nga mobiya siya kay nakasala siya. Pahibaw-a sad ang imong mga ginikanan ug pangayo sad og ideya nila kon maayo ba imong plano. Kay sa laktod nga pagkasulti, lisod magbunga og nindot inyong relasyon kay dili mao ang sugod niini. Daghang salamat.
PAPA JOE

No comments:

Post a Comment