Saturday 27 April 2013

Tambagi ko,Noy Kulas: Kalit lang

Dear Noy Kulas,
THIS is just an issue between me and my classmate nga gay. I’m also gay. Nagsugod ning issue namo diri sa school. At that exact moment nagtuon mi kay naay upcoming exam. Nag-busy ko sa akong tuon. Wa ko kabantay nga sige na siya og patagad nako apan wa ko ka beep back niya. I thought lain iyang gitawag because kahibawo siya nga nagtuon ko then naa pud koy kaestorya nga lain kay nagpatudlo ko.
Wa ko katagad niya the whole day. Iya unta diay nga tuyo nga mag “chika” mi. After the class ug nakauli na mi, nikalit siya og drama sa text nga namastos nako. Wa na lang pud ko mi-react kay I know modako ra unya. The next day, mao gihapon ang drama, sige na siya og panulti ug mga mean nga words. So nagpaespiya ko sa ako nga girl nga classmate, as in daw init siya og dugo nako tungod lang sa wa ko katagad niya.
Nagpakahilom nalang ko para di na modako ang storya. So, that means nga ako nalang ang nidawat sa “sala” nga di man unta matawag niani.
Sala ba diay ang magpakahilom ug sa point nga di ko katagad kay busy ko? I’m just too bothered about these things ang issues. Please tambagi ko, Noy.
MARRIE
Marrie,
Kon imo siyang tubagon pinaagi sa text, di maayo kay naa man siya sa kasuko nimo. Ang labing maayo niana mao ang pagpakigsulti kaniya. Pinaagi sa pagpakigsulti makahibawo ka kon nganong siya nasuko nimo.
Ang imong pagpakahilom di usab maayo kay na-perceive ni niya nga di siya importante alang kanimo. Ang pagpakahilom mosamot sa kalagot sa tawo. Instead mokalma ang tawo, ang silence mopada­ngilag sa kasuko kon pasagdan lang. Mopalawom sa kasungian nga nagsugod lang sa miscommunication, misunderstanding ug miscommunication.
Wa gud siya makahibawo nga nagsige diay og panawag nimo. Ikaw sa imong dapit ganahan ka nga di tubagon sa tawo nga imong gitawagan? Di ka gyud malipay, I’m sure.
Kon magsultihanay man mo, ayaw kasuko. Bahala nag unsay iyang isulti. Pasagdi siyang mosulti nganha nimo. Kon mahuman na siya, ikaw na sab.
Ayaw gyud pagsapaw kon unsa man ang iyang gisulti. Hinunoa paminawa siyag maayo unsay hinungdan sa iyang kasuko.
But kon magsultihanay man mo, kinahanglan nga dunay mediator. Kanang kaila ninyo nga way gidapigan aron maoy mobadlong o magsilbeng naa sa tunga nga mobadlong kon magsapaway na mo og estorya. Kining paagiha mao ni ang makasulbad sa inyong problema. I know nga kamong duha pulos nangasakitan. Busa husaya na ninyong duha. Sa di ka pa moatubang, mas maayo nang mag-ampo ka sa Ginuo sa di ka pa makig-atubang kaniya.
NOY KULAS

No comments:

Post a Comment