Tuesday 23 April 2013

Talk to Papa Joe: Napaangkan og minyo

DEAR Papa Joe,
AKO si Maita, 24, taga Mandaue City. Usa ko ka single mother sa usa ka 6 years old nga batang lalake. Ang problema kay wala gyud ni siya makakita sa iyang amahan kay wala sad nako ipakita niya kay sa dihang nagmabdos ko, diha pa ko niya sultihi nga minyo diay siya ug gisulong gyud ko sa iyang wife sa among office kay niangkon man iyang bana o akong uyab nga mabdos ko.
Nasuko kaayo nako ang asawa ug giingnan ko niya nga iya kong ipapreso kong makit-an niya among anak sa iyang bana. Busa nipalayo ko kay taga Mindanao man mi. Niari da­yon ko og Cebu para diri ipahimugso ang akong anak hangtod nga ni-decide ko nga diri na lang mo stay para walay gubot.
Sala man sad nako nganong na ingon ani ko kay wa nako sayri nga minyo diay tong lakiha. Pero uwahi na ang pagbasol apan di pa man sad katapusan sa akong kalibutan.
Pero karon nga nagdako ang bata, nagkinahanglan ko og dakong income kay gamay ra akong sweldo. Naka-view ko sa FB sa akong ex ug gusto ta nako pahibaw-on ug mangayo og suporta niya apan nahadlok ko sa bahad sa iyang asawa. Basin tinud-on. Unsa kaha akong buhaton no? Ang ako lang basin magubot na sad. Palihug tambagi ko.
MAITA
Maita,
Katungod sa bata nga makaila sa iyang papa apan sa tan-aw nako di pa saktong oras.
Dili sa ingon nga hadlok ta sa bahad, kon dili, likay na lang sa gubot. Basin og mamugna pagbalik sa tago ang kanhi ninyo pagbati. Samot ang gubot.
Mas maayo kay since bata pa sad na imong anak, kon imong nang buhaton, kanang makasabot na sad siya ug medyo kanang may igong edad na sab ka para makahunahuna ka og sakto. Kay karon pa ta pa ka, basin maibog na hinuon pagbalik ang lalake, lisod na, naa ra bay moy anak.
Kana kay nasayop ka na man, pinsara gyud kon dili ba mosamot kon buhaton nimo ni. Kaya ra na nimo buhion ang imong anak kay usa ra na. Nakaya man gani sa uban, di ba? And lastly ayaw kalimot nga naglantaw ang Ginoo nimo nakahibawo siya unsay naa sa imong kasingkasing ug huna-huna. Kana lang ug daghang salamat.
PAPA JOE

No comments:

Post a Comment